7.12.2017
Hollolan kunta, asiointipiste Piipahlus, Hollola

Hollolan kunnan asiointipiste Piipahluksessa on otettu käyttöön chat -palvelu

Valmis

Tarve ja tavoitteet
Hollolan Piipahlus tarjoaa neuvontaa sekä esittelee muun muassa tonttitarjontaa että nähtävillä olevat kunnan viralliset asiakirjat. Asiointipiste jakaa ja vastaanottaa lomakkeita ja hakemuksia. Piipahluksessa voi tehdä tilavarauksia tai hankkia venepaikan, ladata julkisen liikenteen Waltti-kortin. Lisäksi asiointipisteessä saa Kelan avustavaa palvelua. Palveluneuvojat auttavat tarvittaessa laitteiden käytössä ja opastavat sähköisten palveluiden käyttöön.

Kehittämistoiminta on Hollolan kunnan sekä palvelualueen ja strategian ja kehittämisen painopisteiden suuntainen.
Ratkaisu
Chat -palvelun avulla asiakkaat saavat tiedon heti, eikä heitä pallotella luukulta toiselle. Samalla on lisätty henkilöstön hyvinvointia muualla organisaatiossa, koska heille ohjautuvien kyselyjen määrä vähenee.

Asiointipisteessä tehdään sektorirajat ylittävää yhteistyötä, koska pisteessä tarjotaan kunnan kaikkien palvelualueiden palveluja. Chat-palvelu on käytössä Hollolan kunnanviraston aukioloaikana, eli maanantaisin 9-17, ti-to 9-16 ja pe 9-15.

Kehittämistyössä olivat mukana asiointipisteen palveluneuvojat sekä hallintopäällikkö.
Tulokset
Asiakkailta on tullut paljon positiivista palautetta mm. hymiö -laitteen kautta ja muutenkin siitä, että asiointipisteen palvelut on koettu erittäin hyviksi.

Chat -palvelu on edistänyt tuottavuutta ja vaikuttavuutta, parantanut asiakastyytyväisyyttä sekä lisännyt henkilöstön hyvinvointia.

Yhteyshenkilöt

Kaija Manninen
kaija.manninen(ät)hollola.fi
hallintopäällikkö
Hollolan kunta
Jaa Twitterissä Jaa Facebookissa Jaa LinkedInissä Tulosta
Kehittämiseen ovat osallistuneet
Johto, henkilöstö ja
palvelujen käyttäjät

Toimialat

Teemat